Van wens tot werkelijkheid

Na de bevallingen van mijn kinderen, was ik nog lange tijd niet in shape. Ik was 15 kg aangekomen en dat ging er helemaal niet zomaar af. Ik bleek niet het type: hop, na de bevalling weer je spijkerbroek aan. Drie maanden later werd mij gevraagd of ik weer zwanger was, maar dat was ik niet. Om weer in shape te komen ging ik hardlopen. Dat ging best wel aardig, maar mijn buik bleef slap en hobbelde maar wat mee.

Op dat moment ben ik begonnen met een verzwaarde hoelahoep (de Bodyhoop lijkt hierop maar is verder doorontwikkeld). Na een maand zag ik al resultaat en na 2 maanden nog meer. Ook merkte ik dat mijn buik en rug weer sterker werden en begon ik beter hard te lopen en te fietsen. Ik had gewoon het gevoel dat mijn onderlichaam weer in connectie was met mijn bovenlichaam. Dat merkte ik ook bij Body Balance waar ik wekelijks of 2 wekelijks naar toe ging: buikspieroefeningen die ik na mijn bevalling niet voor elkaar kreeg, kon ik doordat ik sterker werd, gemakkelijk volhouden. Ik las over ‘core stability’ en begreep dat Bodyhoop een hele goede core training is.

Bodyhoop is voor mij ‘life changing’. Ik ben veel sportiever dan vroeger. Toen reed ik alleen paard. (Ook leuk)

Natuurlijk ben ik ook met voeding bezig, altijd al geweest sinds ik op mijn 18e in een jaar tijd 10 kg aankwam. Ik heb nooit gecrasht, maar wel altijd geprobeerd gezond te eten. De voedingsrichtlijnen die we bij de challenge hanteren helpen mij momenteel om netjes op gewicht te blijven.

 
voor met mijn oudste zoon Jesse en na

Ik vond (en vind) dat het voor alle vrouwen mogelijk moet zijn om op zo een leuke manier in shape te komen. Daarom heb ik de Bodyhoop® met workouts en challenges ontwikkeld. De Bodyhoop biedt mij en veel andere vrouwen de ideale manier van functionele buikspiertraining. Dat betekent dat de buikspieren getraind worden terwijl je aan het hoelahoepen bent. Dat noemen we buikspierplezier. Behalve de buikspieren, train je met de Bodyhoop de gehele ‘core’, inclusief buik, rug, billen, benen. Door de workouts er aan toe te voegen, train je met de Bodyhoop je gehele lichaam.

Dutch Design

Bodyhoop® is mijn eigen ontwerp, dat steeds verbeterd is tot wat het nu is, met behulp van tips van gebruikers. Vind jij het moeilijk om te bepalen voor welke sporthoelahoep je moet kiezen? Ik heb voor jou de keuze qua omvang en gewicht gemaakt. Ik geloof namelijk niet in verschillende gewichten. De gewenningsperiode bij het sport- en/of fitnesshoelahoepen is zo kort dat het niet nodig is om met een lager gewicht te beginnen dan 1,8 kg. Het advies is rustig opbouwen. Dat betekent slechts 1-3 minuten per dag in week 1 en opbouwen naar 10 minuten in week 2. Het is niet aangetoond dat een zwaardere hoelahoep een beter resultaat heeft. Vandaar dus de 1,8 kg. Daarmee kun je nog jaren vooruit.

Koop je een Bodyhoop, dan ontvang je automatisch toegang tot ons workout center en wordt je met de (gratis) Workout Basic in twee weken begeleid van 1 naar 10 minuten hoelahoepen, (5 minuten linksom en 5 minuten rechtsom).

Resultaat behaal je al met 5 keer per week 10 minuten Bodyhoopen. Mocht je meer afwisseling, inspiratie en uitdaging in je training, dan breid je jouw workout center uit met 25 full body trainingen door aanschaf van de Workout Pro.

Stay hooked aan je Bodyhoop

We hopen natuurlijk dat jij de Bodyhoop blijft gebruiken voor jouw training. Om je daarbij te helpen, dagen we je vier keer per jaar uit om met een groep vrouwen de online Bodyhoop Challenge van 30 dagen aan te gaan in het workout center en op Facebook. De resultaten maken ons en met name onze gebruikers erg blij!

De Bodyhoop workouts zijn samengesteld door Sarah Menig, zij is personal trainer en heeft een fysiotherapeutische achtergrond.

Angelique Hulst, initiatiefnemer

www.bodyhoop.nl
www.bodyhoop.eu
www.fitnesshoelahoep.nl

Bodyhoop - Over ons

Sabine, Angelique en Sarah