Hoelahoepen met de Bodyhoop, hoe doe je dat?

Plaats de benen op heupbreedte en de knieën iets uit het slot. Plaats de ene been iets voor de andere. Je zult merken dat je de Bodyhoop dan gemakkelijker hoog kunt houden. Ook wordt het kniegewricht op deze manier op de meest veilige manier gebruikt.

  1. Begin de oefening met de Bodyhoop tegen je onderrug aangedrukt.
  2. Hou de Bodyhoop horizontaal in startpositie,
  3. Zwiep de hoepel naar links (of naar rechts) en beweeg je heupen van voor naar achter tegen de hoepel aan. De beweging van voor naar achter, vanuit de heupen, is het belangrijkst om de hoelahoep hoog te houden. Je stuurt de Bodyhoop als het ware rond met je navel.
  4. Beweeg je lichaam snel genoeg om de Bodyhoop hoog te houden.
  5. Gebruik je Bodyhoop even vaak links als rechts om, voor een gelijkmatige spierontwikkeling.

Hoelahoepen is een kwestie van behendigheid. Met een beetje oefening en geduld heb je het zo onder de knie. Sommige beginners vinden het fijn om op de knieën te oefenen, dat kun je ook eens proberen. Je hoeft dan niet steeds te bukken om de hoelahoep van de grond te pakken.

Om blessures te voorkomen is het belangrijk om de duur geleidelijk op te voeren. Hoepel 1 tot 3 minuten per dag in de eerste week, en bouw op tot 10 minuten per dag in de tweede week. Gebruik de Bodyhoop niet langer dan 20 minuten achter elkaar en niet vaker dan 2 keer per dag. De Bodyhoop is bedoeld voor volwassenen. Ben jij langer dan 1.52 m, dan is de Bodyhoop geschikt voor jou.


Category: Hoelahoepen

← FAQ