Tips van Bodyhoop® voor de juiste hoepel techniek

By 09/06/2020juli 18th, 2020Nieuws

Hoe het jou ook gaat lukken om de Bodyhoop hoog te houden. 

Lees dit artikel ook wanneer jij de slag al te pakken hebt. 

Perfectioneer je techniek, zodat je:

  • de vervolgoefeningen makkelijker aanleert;
  • blessures en gevoeligheden voorkomt.

De juiste beweging bij het hoelahoepen

Veel mensen denken dat je een rondje moet maken met je heupen. Dat is echter niet zo.

De juiste beweging is van achteren naar voren, vanuit je heupen. De fitnesshoelahoep of Bodyhoop draait rond. Stuur de hoepel aan met je navel.

Check in de ruit of spiegel of je het goed doet.
Let ook op je knieën.

Zorg dat je kniegewricht goed scharniert en als het ware over je tenen naar voren beweegt. Dus laat je knieën geen rondje beschrijven. Laat je knieën ook niet naar binnen klappen. Liever zijn je knieën iets naar buiten gericht, dan dat je ze naar binnen laat vallen.

Op welke hoogte draait de Bodyhoop rond?

Hou de Bodyhoop op navel hoogte, net boven de rand van je broek.  Dat is ook de plaats waar jij het effect wilt merken. Masseer je vetrandje weg. Bodyhoop niet op je heupbotten, ook niet op je ribben.

Ook jij kunt leren hoelahoepen met de Bodyhoop®

Vind je het lastig dat je de Bodyhoop in het begin steeds moet oppakken? Dat is ook een training op zich ;-). Probeer het eventueel ook eens op je knieën, sommige beginners vinden dat gemakkelijker.

Maak je geen zorgen dat je het niet zou kunnen leren, hoepelen met de Bodyhoop is veel gemakkelijker dan met het model dat je in de speelgoedwinkel kunt vinden. De Bodyhoop is speciaal gemaakt voor de volwassen gebruiker. Door het gewicht, de doorsnede en de speciale vormgeving, zal je het vrij snel onder de knie hebben.

Laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt. Sowieso heeft iedereen een voorkeurskant. Kies in eerste instantie de kant die het natuurlijkst aanvoelt. Later stap je over op de andere kant.

Hoelahoepen met de Bodyhoop stap voor stap:

  1. Neem voldoende ruimte. Plaats je voeten op heupbreedte,
  2. Plaats je linkervoet voor als je de hoepel linksom draait en vice versa,
  3. Hou je bovenlichaam rechtop, schouders ontspannen,
  4. Span buik- en bilspieren aan,
  5. Beweeg je heupen van achteren naar voren, in de richting van de grote teen van je voorste voet. De hoepel draait rondjes, de heupen niet,
  6. Plaats de hoepel tegen je rug aan, in je taille en draai met snelheid naar rechts of naar links. Begeleid de hoepel met je hand en hou de hoepel recht,
  7. Lukt het niet meteen, ga dan voor een ruit of spiegel staan en beoordeel hoe het gaat. Lachen mag ;-),
  8. Hoepelen met een verzwaarde hoelahoep als de Bodyhoop (1,8 kg) is gemakkelijker dan met het exemplaar uit de speelgoedwinkel,
  9. Hoepel zowel linksom als rechtsom voor een gelijkmatige spierontwikkeling.

Ook aan de slag met de Bodyhoop!  Je kunt morgen al beginnen… www.bodyhoop.nl/bestellen.

Opbouwschema Bodyhoop
Met
gemaakt door
Burggraaf Media