was successfully added to your cart.

Tips van Bodyhoop® voor de juiste hoepel techniek

By 16/03/2019 april 30th, 2019 Nieuws

Lukt het jou om de Bodyhoop hoog te houden? Of kan je nog wel wat tips gebruiken?

Lees dit artikel ook wanneer jij de slag al te pakken hebt. 

Perfectioneer je techniek, zodat je:

  • de vervolgoefeningen makkelijker aanleert;
  • blessures en gevoeligheden voorkomt.

De juiste beweging bij het hoelahoepen

Veel mensen denken dat je een rondje moet maken met je heupen. Dat is echter niet zo.

De juiste beweging is van achteren naar voren, vanuit je heupen. De fitnesshoelahoep of Bodyhoop draait rond. Stuur de hoepel aan met je navel.

Check in de ruit of spiegel of je het goed doet.
Let ook op je knieën.

Zorg dat je kniegewricht goed scharniert en als het ware over je tenen naar voren beweegt. Dus laat je knieën geen rondje beschrijven. Laat je knieën ook niet naar binnen klappen. Liever zijn je knieën iets naar buiten gericht, dan dat je ze naar binnen laat vallen.

Op welke hoogte draait de Bodyhoop rond?

Hou de Bodyhoop op navel hoogte, net boven de rand van je broek.  Dat is ook de plaats waar jij het effect wilt merken. Masseer je vetrandje weg. Bodyoop niet op je heupbotten, ook niet op je ribben.

Ook jij kunt leren hoelahoepen met de Bodyhoop®

Vind je het lastig dat je de Bodyhoop in het begin steeds moet oppakken? Dat is ook een training op zich ;-). Probeer het eventueel ook eens op je knieën, sommige beginners vinden dat gemakkelijker.

Maak je geen zorgen dat je het niet zou kunnen leren, hoepelen met de Bodyhoop is veel gemakkelijker dan met het model dat je in de speelgoedwinkel kunt vinden. De Bodyhoop is speciaal gemaakt voor de volwassen gebruiker. Door het gewicht, de doorsnede en de speciale vormgeving, zal je het vrij snel onder de knie hebben.

Laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt. Sowieso heeft iedereen een voorkeurskant. Kies in eerste instantie de kant die het natuurlijkst aanvoelt. Later stap je over op de andere kant.

Hoelahoepen (met de Bodyhoop of een andere fitnesshoelahoep) stap voor stap:

  • Neem voldoende ruimte en plaats je voeten op heupbreedte,
  • De knieën uit het slot,
  • Plaats de ene voet lichtjes voor, dat wordt ook meteen de richting waar je naar toe beweegt.  Je hoepelt als het ware in de richting van je grote teen, onthou dat voor als je straks begint. Zo gebruik je je kniegewricht op de juiste manier. Zet je voeten plat op de grond, het zwaartepunt ligt daar.
  • Plaats de Bodyhoop tegen je rug aan, in je taille en geef de Bodyhoop een flinke zwieper over je navel naar rechts of naar links. Begeleid de Bodyhoop met je hand zo lang mogelijk en hou de Bodyhoop recht. Als je twijfelt, ga dan voor een ruit of spiegel staan en beoordeel hoe het gaat. Lachen mag ;-). Hoe sneller je de Bodyhoop inzwaait, des te meer momentum je creëert, zodat de hoop beter op zijn plek blijft.
  • Zodra je de zwaai hebt ingezet, begin je direct met de beweging van achteren naar voren vanuit de heupen.  Stuur de Bodyhoop vanuit je navel aan.  Buik en billen aanspannen.  Voel de grond onder je voeten, verplaats je gewicht naar je voorste been en terug.  Gebruik hierbij je billen en buik.  Hoe meer je je buikspieren aanspant, des te makkelijker je de hoepel kunt laten draaien.

Geef niet op als het niet meteen lukt, het is zó de moeite waard… lees het artikel van Eef, zij hield net zolang vol tot ze het kon. https://www.bodyhoop.nl/zandlopermodel/​

Ook aan de slag met de Bodyhoop!  Je kunt morgen al beginnen… www.bodyhoop.nl/bestellen.

Met
gemaakt door
Burggraaf Media