was successfully added to your cart.

Leer hoelahoepen in 5 stappen

By 26/04/2018Nieuws
Bodyhoop® editie 2015

Goed kunnen Bodyhoopen begint bij de basis.  Wanneer je de basis goed aanleert, zul je de vervolgoefeningen gemakkelijker kunnen aanleren.  Ook voorkom je blessures en gevoeligheden door de volgende tips goed op te volgen.  Laat je niet ontmoedigen als het niet meteen lukt.  Sowieso heeft iedereen een voorkeurskant.  Kies in eerste instantie de kant die het natuurlijkst aanvoelt.  Later stap je over op het aanleren van de andere kant.

  1. Neem voldoende ruimte en plaats je voeten op heupbreedte,
  2. De knieën uit het slot,
  3. Plaats de ene voet lichtjes voor, dat wordt ook meteen de richting waar je naar toe beweegt.  Je hoopt als het ware in de richting van je grote teen, onthou dat voor als je straks begint.   En dat zorgt er weer voor dat je je kniegewricht op de juiste manier gebruikt.  Maak géén kleine rondjes met je knieën.  Zet je voeten plat op de grond, het zwaartepunt ligt daar.
  4. Plaats de Bodyhoop tegen je rug aan, in je taille en draai de Bodyhoop met flinke vaart over je navel naar rechts of naar links.  Begeleid de hoop met je hand zo lang mogelijk en hou de Bodyhoop recht. Als je twijfelt, ga dan voor een ruit of spiegel staan en beoordeel hoe het gaat.  Hoe sneller je de Bodyhoop inzwaait, des te meer momentum je creëert zodat de hoop beter op zijn plek blijft.
  5. Zodra je de zwaai hebt ingezet, begin je direct met de hoop beweging.  Maak de beweging vanuit je heupen, van achteren naar voren.  Stuur de Bodyhoop als het ware met je navel rond.  Buik en billen blijven aangespannen.  Voel de grond onder je voeten, verplaats je gewicht naar je voorste been en terug.  Gebruik hierbij je billen en buik.  Hoe meer je je buikspieren aanspant, des te makkelijker je de hoepel kunt laten draaien.

Jouw houding bij hoelahoepen

Veel beginners denken dat je zelf een rondje moet maken met je heupen. Dat is niet het geval. Jij beweegt vanuit je heupen van achteren naar voren; de Bodyhoop maakt een rondje.  Het idee is dus dat je van achteren naar voren beweegt vanuit je heupen, en dat je de Bodyhoop aanstuurt met je navel. Check in de ruit of spiegel of je het goed doet. Let ook op je knieën, beweeg je die over je tenen naar voren? Of maken die een rondje of klappen ze naar binnen? Het is de bedoeling dat je ze over je tenen heen beweegt. Liever zijn je knieën iets naar buiten gericht, dan dat je ze naar binnen laat vallen.

Op welke hoogte draai je de Bodyhoop rond?

Hou de Bodyhoop op taille hoogte, net boven waar de bovenrand van je broek zich bevindt.  Dat is ook de plaats waar jij het effect wilt merken.  Masseer je vetrandje weg.  Bodyoop niet op je heupbotten, ook niet op je ribben.

Ook jij kunt leren om te hoelahoepen

Vind je het lastig dat je de Bodyhoop in het begin steeds moet oppakken? Dat is ook een training op zich ;-). Probeer het eventueel ook eens op je knieën, sommige beginners vinden dat gemakkelijker.

Maak je geen zorgen dat je het niet kunt leren, hoepelen met de Bodyhoop is veel gemakkelijker dan met het model dat je in de speelgoedwinkel kunt vinden. De Bodyhoop is speciaal gemaakt voor de volwassen beginnende Bodyhoopster, en biedt door het gewicht (1,8 kg) voldoende uitdaging voor de meer gevorderde Bodyhoopster. Door het gewicht, de doorsnede en de speciale vormgeving, zal je het vrij snel onder de knie hebben.

Wanneer je langer bent dan 1,52 m, dan is de Bodyhoop geschikt voor jou. Ga ook lekker aan de slag met de Bodyhoop!  Je kunt morgen al beginnen… www.bodyhoop.nl/bestellen.

Lukt het jou al?  En vind je het leuk om wat oefeningen te ontvangen?  Schrijf je dan in en ontvang de oefeningen meteen: https://www.bodyhoop.nl/#bodyhoopmember

Met
gemaakt door
Burggraaf Media