Warming-up bij de Workout Pro van Bodyhoop

By 24/04/2015mei 8th, 2015Nieuws
hoelahoepen trainen krachttraining bootcamp voor thuis warming-up

We kennen het allemaal. Voordat je gaat beginnen met sporten, ‘warm’ je alvast je spieren op door stretching. Maar is een warming-up ook nuttig als voorbereiding op je ‘Bodyhoop’ training? En waar ligt de focus op?

Je wordt er leniger van

Bij de warming-up van de Workout Pro ligt de focus op het stretchen van de heupen, het bekken, de schouders en de enkels. Door – bijvoorbeeld – veel zittend werk, kunnen de heupen verstijven en de spieren verkorten en verzwakken. Bij de warming up van Bodyhoop ligt de nadruk niet zozeer op het stretchen van de spieren, maar meer op het vergroten of behouden van de beweeglijkheid van onder andere de heupen en schouders: je wordt er leniger van. Het is goed voor het onderhoud van de overgang van bot naar pees en pees naar spier. Deze vergrote bewegingsuitslag kan de prestaties ten goede komen en zorgt voor nog meer trainingseffect.

Dynamische rekoefeningen

Bij iedere training van de Workout Pro wordt eerst kort een warming-up gedaan. Deze bewegingen lijken op de oefeningen die we later uitvoeren. De warming-up is met opzet in een laag tempo, zodat je jouw lichaam langzaam voorbereid. Een korte warming-up voorafgaand aan de training, bereid je lichaam optimaal voor.

Waar is de warming-up goed voor?

Bij iedere training van de Workout Pro wordt eerst kort een warming-up gedaan. De warming up is met opzet in een laag tempo, zodat je jouw lichaam langzaam en optimaal voorbereid. De dynamische bewegingen tijdens de warming-up lijken op de oefeningen die we later uitvoeren. Dynamisch wil zeggen: beweeglijk. De oefeningen brengen de hartslag omhoog, stimuleren de bloedtoevoer naar de spieren, brengen de core temperatuur omhoog en zorgen voor een samenwerking van zenuwen en spieren. Je kunt het vergelijken met het warmdraaien van de auto nadat deze een nacht in de koude heeft gestaan.

Stressverlagend

Lekker stretchen werkt ook ontspannend en heeft een stress verlagend effect, je lichaam, geest en herstel varen er wel bij. Het stresshormoon cortisol neemt af en dat heeft weer een positief effect op vetverbranding en spieropbouw.

Opbouw van de training

De juiste warming-up op een laag tempo en het juist opbouwen van een training is vele malen effectiever dan een snelle warming-up en daarna een sprintje trekken. Ga jij de uitdaging aan en start je met 5 weken Workout Pro (25 workouts), dan hopen we dat deze blog heeft uitgelegd waarom wij geloven dat de juiste warming-up de beste start is voor jouw training!

Met
gemaakt door
Burggraaf Media