was successfully added to your cart.

Wanneer gaat jouw healthy lifestyle slagen?

By 19/05/2019 Nieuws
Healthy lifestyle| Bodyhoop

Tips van Bodyhoop

Wil jij graag gezonder leven? Heb jij al eens geprobeerd het roer om te gooien maar is het niet gelukt? Lees hier waar je aan moet denken als  je helemaal voor jouw healthy lifestyle wilt gaan.

1.      Je moet er zin in hebben

Zin in hebben? Yess, je moet er zin in hebben. Daarmee bedoelen we dat je er klaar voor moet zijn. Je wilt het echt anders.

Je wilt meer energie, beter in je vel zitten, je fijn voelen in je lijf. Meer zelfvertrouwen uitstralen, dat soort dingen. Eindelijk zonder gene op het strand zitten. Dat je kleding lekker zit. Enzovoorts.

2.      Stap voor stap & consequent

Consequent zijn is één van de moeilijkste dingen. Iedereen kan wel een paar dagen niet snoepen of 3 weken volle bak trainen. Maar hoe lang hou je dat vol? Een levensstijl aanpassen is geen dieet en heeft tijd nodig. Start met kleine stapjes, zodat je het vol kunt houden.

Wil je een strakker en vitaler lichaam? Bedenk dat 80% voeding is en 20% training. Begin dus bij het aanpassen van je voedingspatroon. Dat kan gezonder of minder bewerkt voedsel zijn. Start bijvoorbeeld met 400 – 500 gram groenten per dag. Het zal niet persé minder eten zijn, wel anders.

Rigoureus diëten leidt vaak tot een ongewenst jojo effect, omdat het niet vol te houden is.

Kies een sport die je leuk vind, makkelijk vol te houden is en niet te veel tijd kost.  Haak bijvoorbeeld aan bij de leuke groep vrouwen die met de Bodyhoop – fitnesshoelahoep een online 30 dagen programma doorlopen. Waarbij alles per dag voor je klaar staat.

Honger jezelf niet uit en over train jezelf niet. Wanneer je merkt dat je je doel niet behaalt en er voor kiest om vervolgens nog minder te gaan eten en nog meer te gaan sporten, kun je jezelf afvragen of je aanpak goed is.

Misschien moet je juist meer eten (groenten, eiwitten en gezonde vetten) of anders gaan sporten/trainen in plaats van meer. Combineer liever kracht en cardio in plaats van alleen maar cardio. Met krachttraining verbrand je vet,  in tegenstelling tot spiermassa wat bij langdurige cardio het geval is.

Zorg dat je de gewoontes die je jezelf stapje voor stapje hebt aangeleerd, consequent volhoudt. Dat is zo belangrijk! Als je 1 keer getraind hebt en je kijkt in de spiegel ga je geen verandering zien. Wanneer je dat langere tijd volhoudt, ga je zeker resultaat zien, voelen en merken.

Bekijk het onderstaande filmpje even, een eye opener! Wel even doorbijten. In het begin denk je misschien: waar leidt dit naartoe? Je zult zien dat je er
iets aan hebt. Veel kijkplezier!

Video: Wees consequent, het breng je zoveel

3.      Stel een realistisch doel

Leid je een druk leven of heb je weinig tijd voor jezelf, maar wil je graag een miss bikini/fitness lichaam? Bedenk dan eerst of dit haalbaar is met 1 uur trainen per week. Daarmee voorkom je teleurstellingen.

Met
gemaakt door
Burggraaf Media